Hos Telia handler det ikke kun om at sælge telefoner

Telia har et stort fokus på grøn omstilling og digital adfærd. Hør mere i vores interview med butikschefen Kasper.

➜ Hvordan arbejder I hos Telia med grøn omstilling?

Hos Telia føler vi et ansvar overfor samfundet. Derfor arbejder vi på at blive grønnere helt fra koncernplan til den enkelte butik. Vi prøver at spare, hvor vi kan. Det er fx på markedsføringsmaterialer, emballage og noget så simpelt som at huske at slukke for lyset. Vi arbejder på at reducere vores forbrug, og at vi på sigt bliver CO2-neutrale. Vi er 20.400 medarbejdere hos Telia, som hver kan gøre vores del.   
 

➜ Hvad er dit bedste råd i forhold til børn og mobiltelefoner?

Selvom vi er et mobilselskab, oplever vi i stor grad, at vi er en del af et teknologisk samfund. Meget af unges sociale omgang foregår over sociale medier som fx Facebook, Instagram og Snapchat. Det er selvfølgelig sjovt og spændende. Alle vennerne og verdens information er lige ved hånden, men det er vigtigt, at især børn får skabt en balance mellem det digitale og det fysiske nærvær.
 

➜ Hvis en kunde kommer ind med sit barn og skal have den første mobiltelefon, hvilken snak har I så med dem?

Vi kigger altid på, hvad mobiltelefonen skal bruges til, hvilket ofte har en del at gøre med alder. Det er klart. Kommer en kunde ind og skal have den første mobiltelefon til et barn, så er det typiske behov, at de blot skal kunne holde kontakten. Her anbefaler vi typisk en telefon med begrænset funktionalitet med fokus på at kunne ringe og skrive. Men i takt med at barnet bliver ældre, stiger behovet typisk, og så er det tid til en smartphone, som kan lidt mere.   

 
➜ Hvad er I særligt gode til hos Telia bytorvHORSENS?

Det er vigtigt for mig, at kunderne ved, at vi er her for at yde en god kundeservice. Vi tænker ikke kun på at få solgt den dyreste telefon. Det handler for os om, at kunden går hjem med en god oplevelse og har fået det, som de har behov for. Når vi yder en god service, så oplever vi, at de samme kunder kommer igen. Det har jo noget at gøre med, at vi er lykkedes med at få dem til at føle sig velkomne. Dét motiverer os til at arbejde endnu hårdere og giver et smil på læben i hverdagen.  


Telia
Kasper, Butikschef