Frygter du vægten efter jul?

Vi er mange, der elsker julen og alle de lækre sager, der hører sig til. Knap så spændende er det, når man sniger sig op på badevægten. Få her et par tips, som kan gøre gensynet med badevægten mindre skræmmende.

 

 ❤  Skru op for grøntsagerne. Selvom julefrokoster er spækket med fede lækkerier, så hører de sunde af slagsens også til på et julebord – frisk rødkåls- eller grønkålssalat er både en fryd for øjet og maven.


❤  Pas på med at småspise. Undgå at have en stor slikskål stående fremme. Udvælg i stedet et par stykker af dine yndlings-godter, pak resten væk og nyd med god sam­vittighed.


❤  Vælg en mørk chokolade med mindst 70% kakaoindhold. Den er sundere, og så behøver du ikke at spise så meget.


❤  Hold lidt igen med: Æbleskiver, berlinere, marcipan og nougat, erstat i stedet med lidt sundere valg så som tørrede abrikoser, figner og dadler.
 

❤  Nyd det gode. Selvfølgelig skal der være plads til de knap så sunder sager i julen! Sørg blot for at spise langsomt, læg fx bestikket fra dig ofte og drik masser af vand til.

Mørk chokolade: Matas, kr. 119,-

Økologisk slik: Matas, kr. 22,95